Concept & strategie
Voordat we een nieuwe site gaan bouwen, hebben we tijdens een kennismakingsgesprek een inhoudelijk gesprek over de gestelde doelen, doelgroep, wensen en eisen. Is er nog veel onduidelijk? Dan plannen we een of meerdere workshops in waarbij we een complete inventarisatie maken van de online wens, te koppelen systemen, communicatie- en designuitdagingen.
Uiteraard duiken we in de statistieken van de huidige site om te ontdekken wat de sterke en zwakke punten zijn en waar dus de logische verbeteringen liggen. Daarnaast stellen we vast op welk domein de site wordt gepubliceerd, hoe we omgaan met meertaligheid en welke strategie de SEO het beste ondersteunt.
Dit is ook de fase waarin we gezamenlijk functionaliteit bedenken. We duiken samen de diepte in en bedenken concepten die de site verrijken ten aanzien van branding en functionaliteit. Kunnen we concepten uitwerken waarmee we de gestelde doelen sneller of beter kunnen bereiken?
Aan het eind van deze fase ligt er een tekstuele blauwdruk van de site klaar: een document waarin omschreven is wat de site moet gaan doen en hoe dat werkt. Dit concept wordt concreet gemaakt in de wireframefase.