Persbericht: Nieuwe boekingssite voor Hampshire Hotels

/ Blog / Persbericht: Nieuwe boekingssite voor Hampshire Hotels
Frans Eldering

New Fountain uit Haarlem ontwikkelde voor Hampshire Hotels, een van de grootste hotelketens van Nederland, een nieuw, responsive webdesign waarbij de focus volledig is gericht op het realiseren van online boekingen. Niet alleen het design van www.hampshire-hotels.com is volledig op de schop gegaan, ook de content en functionaliteit is helemaal opnieuw gedefinieerd en gecreëerd. “De gebruikerservaring op de nieuwe site is vele malen rijker dan voorheen en dat betaalt zich gelijk uit in een forse toename in het aantal boekingen op de eigen website. Daarnaast zorgt het responsive webdesign voor een spectaculaire stijging in onze mobiele omzet”, aldus Ewoud Frielink – e-commerce manager bij Hampshire Hotels. Het achterliggende content management systeem en de koppelingen met de boekingssoftware van SynXis werden geleverd door CoolCreations.

Conversieverhogend webdesign

Als specialist in conversieverhogend webdesign laat New Fountain gebruikerstesten integraal onderdeel uitmaken van het ontwerpproces. “Met de klant erbij stellen we met z’n allen vast wat de belangrijkste zaken zijn die verbeterd kunnen worden en passen dat ook meteen toe; een zeer leerzaam en transparant proces dat zowel de klant als ons, hele concrete input geeft in de verwachtingen van onze bezoekers”, aldus Frans Eldering, managing partner conversie bij New Fountain.

Complexe gebruikerscontext

Internetgebruik in het algemeen en het online boeken van een hotelovernachting in het bijzonder maakt inmiddels deel uit van ons dagelijks doen en laten. Daarmee is het verwachtingspatroon en het referentiekader van de gemiddelde bezoeker van een hotelwebsite ook veranderd. Tel daar de zeer grote online keuze in hotelwebsites en het toenemend mobiele boekingsgedrag bij op en je hebt een rijke, complexe gebruikerscontext.

Continu optimaliseren

Binnen die context is het de uitdaging de juiste keuzes in design, functionaliteit, content en sfeerfotografie te maken. Zowel voor de particuliere als de zakelijke boeker. “Denken dat je alle juiste keuzes hebt gemaakt voordat je live gaat, is niet alleen kortzichtig maar ook een gemiste kans. Juist door continu optimaliseren en doorontwikkelen middels A/B-testen, stelt Hampshire zichzelf in staat te leren in een snel ontwikkelende en daardoor veranderende gebruikersomgeving. Alleen met die instelling ga je conversiedoelstellingen halen”, aldus Eldering.

Over Hampshire Hotels

Met meer dan 80 hotels is Hampshire Hotels één van de vijf grootste hotelondernemingen van de Benelux. Na de overname van Hampshire Hospitality & Leisure door Eden Hotel Group in juni 2011 zijn de bedrijven verder gegaan onder de naam Hampshire Hospitality.

Over New Fountain

New Fountain (2002) zet zich in voor effectiviteit en conversie optimalisatie voor haar klanten. Resultaatgerichte communicatie dus. In de afgelopen 10 jaar is dat voor klanten als HotelSpecials.nl, Vliegtickets.nl, De Bijenkorf, Medizorg, Hunkemöller en Allure Uitzendbureau online en offline bewezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Interesse?

We komen graag met je in contact. Laat je gegevens achter en wij bellen!

Liever bellen? 023 - 534 8040