PitPoint is leverancier van schone (niet-fossiele) brandstoffen. Om wagenparkbeheerders te inspireren om met deze brandstoffen te gaan rijden werd de campagne Rij Nederland Schoner gelanceerd. Wij bouwden de online tool die centraal staat in deze campagne.
PitPoint is leverancier van schone (niet-fossiele) brandstoffen. Om wagenparkbeheerders te inspireren om met deze brandstoffen te gaan rijden werd de campagne Rij Nederland Schoner gelanceerd. Wij bouwden de online tool die centraal staat in deze campagne.
De wagenparkbeheerder wordt benaderd via diverse (online) marketingkanalen. Op de website https://www.rijnederlandschoner.nl wordt hij uitgedaagd om de CO2-uitstoot van zijn wagenpark uit te rekenen met de online tool.
De campagnetool
Na het invoeren van de verschillende soorten voertuigen en kilometrage in zijn wagenpark wordt op basis van gemiddelde waarden de CO2-uitstoot bepaald. Een gemiddeld wagenpark levert 297 ton CO2 op. Dat staat gelijk aan de uitstoot die 37 huishoudens genereren.
Voor datzelfde wagenpark kan een CO2-reductie van 77% procent worden gerealiseerd als de voertuigen worden vervangen door voertuigen die gebruik maken van schone brandstoffen: elektrisch, groengas of waterstof. Dat ziet de gebruiker in het uitkomstenscherm waarin PitPoint een voorstel doet voor een volledig schoon wagenpark.