Nieuwe website SDIM

/ Ons werk / Nieuwe website SDIM

In het kort

De site is een sterk staaltje SEO-techniek. De leads stromen daardoor binnen bij SDIM.

Waarom New Fountain?

Jan had, op zijn zachtst gezegd, niet zulke goede ervaringen met webbouwers. Daar moest verandering in komen. “Ik hoorde veel goede berichten over New Fountain.” Voor de nieuwe website van SDIM wilde Jan niet alleen een leverancier, maar het liefst ook een partner. “Onze business is complementair, dus een partnerschap is logisch.”

Bezoek website

S&D Interactive Media (SDIM)

SDIM zorgt er als onlinemarketing-bureau voor dat organisaties vindbaar zijn op Google en op alle andere mogelijke internetkanalen, zodat klanten  hun online omzet maximaliseren daar ook omzet uit halen. Dat doen ze onder andere door middel van SEO (Search Engine Optimization) en zoekmachinemarketing (Search Engine Advertising; SEA dus). Bij SDIM werken 32 mensen.

Eigenaar: Jan Dirkzwager

De opdracht

Een super-geoptimaliseerde SEO website. Logisch, voor een bedrijf als SDIM. Google moet dus snappen hoe de website in elkaar zit, want onder andere dat maakt de site goed vindbaar. De pagina Diensten moet centraal staan (let even op het enorme aantal diensten van SDIM). Daarnaast moet het voor iedereen bij SDIM heel makkelijk zijn om content toe te voegen. Denk aan cases, testimonials, whitepapers, teamleden, helpcentrumartikelen, noem maar op.

Uiteraard is ook conversie is belangrijk: “We willen dat bezoekers zo snel mogelijk contact opnemen.”

Voorbereiding

“Het was heel veel sparren met New Fountain. Het bouwen van een website is een proces en we gingen van de grote lijnen steeds meer in detail. Wij dachten dat we vrij goed wisten wat we wilden, maar New Fountain hield ons steeds een spiegel voor.”

New Fountain hield ons steeds een spiegel voor

Voor SDIM waren deze twee elementen essentieel voor hun nieuwe site:

SEO-optimalisatie

De website moet optimaal vindbaar zijn en tegelijkertijd voor bezoekers zo relevant mogelijk zijn. Dat is soms een spanningsveld; Google is het middel, niet het doel.

Als webbouwer zijn wij natuurlijk altijd bezig met het optimaliseren van websites voor de vindbaarheid. Voor deze opdracht heeft SDIM ons nog meer diepgaande kennis bijgebracht over technische SEO. Alles wat zij weten, hebben wij ook geleerd en natuurlijk toegepast.

Die kennis komt trouwens ook bij andere projecten goed van pas en is inmiddels grotendeels geïntegreerd in onze werkwijze.

Intelligente koppelingen

Alle content in de website is te koppelen, zodat automatisch relevante pagina’s kunnen worden gegenereerd. Content is namelijk vaak relevant voor meerdere onderdelen van de site.

Hoe zorg je dat ieder stuk content op de juiste plekken verschijnt?

Hoe zorg je dat ieder stuk content op de juiste plekken verschijnt? Dat doen wij met intelligente koppelingen. Dat heet contentattributie of content-labeling. Op het moment dat SDIM nieuwe content toevoegt, vinken ze alle relevante onderwerpen op de site aan. De intelligente koppeling zorgt er dan voor dat die content bij die onderwerpen (of op die plekken) komt te staan. De diensten van SDIM vormen hierbij de rode draad. Alle beschikbare contenttypen, zoals referenties, cases, call-to-actions, teamleden, enzovoorts, zijn onderling te koppelen.

En nu begint het pas

Het is een doorlopend proces.

“Een webbouwer moet je vertellen dat het pas echt begint wanneer de site live staat. Dan zie je waar die nog beter kan werken en dan pas je dat dus aan. Er kunnen ook dingen zijn die bij nader inzien anders moeten dan je van tevoren had bedacht. Ook die pas je aan. Het is een doorlopend proces.”

Dit zegt SDIM

Met New Fountain hebben wij geen standaard webbouwer-klantrelatie, maar een partnerschap. Ze verstaan hun vak en zijn eerlijk, snel en betrouwbaar.

Interesse?

We komen graag met je in contact. Laat je gegevens achter en wij bellen!

Liever bellen? 023 - 534 8040