In het kort
Website voor de presentatie en online verkoop van prepaid creditcards
Pay2d is een nieuwe prepaid VISA creditcard. Om deze te verkopen werd New Fountain gevraagd een website te ontwikkelen. Het design werd aangeleverd door Edwin Westerbeek en de teksten door Alfred Petrie.
Omdat er 3 verschillende kaarten zin in 8 varianten, is het voor de consument lastig om te kiezen welke kaart het beste bij hem past. De verschillen tussen de kaarten zijn klein en hebben vooral te maken met limieten, mogelijkheden en tarieven. Wij stelden voor om een keuzehulp te maken waar in maximaal 5 vragen wordt bepaald welke kaart het beste bij de behoefte van de consument past.
De website is tweetalig opgezet en is direct gekoppeld aan het verkoopsysteem van Pay2d. Klanten kunnen vanaf de website inloggen op het systeem om de kaart aan te vragen, op te waarderen of in te zien.
De website converteert vanaf het begin goed. Het (externe) verkoopsysteem was bij live gaan van de site nog niet klaar, daarom hebben we een reserveringsmodule gebouwd waarin vroege klanten een kaart konden reserveren met een aantrekkelijke korting. Per oktober 2016 is ook het verkoopsysteem live en worden de kaarten online verkocht.