In het kort
Goede kandidaten voor financiële vacatures zijn schaars. Talent&Pro is continu op zoek naar die kandidaten. De website speelt een essentiële rol in werving & selectie.
Een WordPress website, gekoppeld aan Connexys Recruitement software
Goede kandidaten voor financiële vacatures zijn schaars. Talent&Pro is continu op zoek naar die kandidaten. De website speelt een essentiële rol in werving & selectie.
Met traineeships in de financiële sector hebben startende hbo’ers en wo’ers bij Talent&Pro de kans om hun carrière een kickstart te geven. Talent&Pro detacheert en begeleidt de trainees. De opdrachtgevers krijgen hoogopgeleid talent dat op elk organisatieniveau inzetbaar is. Talent&Pro investeert veel in hun trainees, zowel op het gebied van ontwikkeling en werk, als daarbuiten. Het motto is dan ook work hard, play hard! Talent&Pro detacheert nu ruim 800 trainees.
Onze contactpersoon: Katja Catshoek, Marketing Manager
Goede kandidaten voor financiële vacatures zijn schaars. Talent&Pro is continu op zoek naar die kandidaten. Katja: “In de financiële sector is het lastig om nieuw talent aan te trekken. Onze oude website deed niet wat die moest doen, namelijk de cultuur, sfeer en mogelijkheden van Talent&Pro overbrengen aan een breed publiek. De uitstraling en de boodschap klopten niet.”
Ontwikkel een website die kandidaten aantrekt en converteert in sollicitanten. De website moet de cultuur van ons bedrijf over de bühne krijgen en echt een verlengstuk zijn van de recruitmentafdeling van Talent&Pro. Daarom moet de site ook vergaand gekoppeld worden aan Connexys Recruitment Software.
“Wij kunnen wel bedenken wat er mooi uitziet, maar dat moet dan wel werken. Hierbij was de input van New Fountain heel belangrijk.”
Talent&Pro had een strakke planning voor de oplevering van hun nieuwe website. Die moest in een paar maanden staan. “Er is superhard gewerkt.”
We steken altijd veel energie in de voorbereiding, want die is essentieel voor het bouwen van een website die voor je werkt. Niet klakkeloos de opdracht uitvoeren, maar kritisch kijken, meedenken en keuzes beargumenteren.
Meerwaarde
In het voortraject zoomden we in op de belangrijkste meerwaarde van Talent&Pro, namelijk het aanbieden van financiële traineeships. Dat klinkt logisch, maar op de oude website kwam dat niet uit de verf. De site moet juist een centrale rol spelen bij het aantrekken van kandidaten.
Conversie
We stelden voor om veel foto’s en video’s te gebruiken om de frisse energie van het bedrijf goed te laten zien. Die sfeer maakt Talent&Pro een bijzonder bedrijf. En omdat de conversie hoog moet zijn, moet solliciteren via de website eenvoudig zijn. Ook als je je cv even niet bij de hand hebt.
Het wireframe is de interactieve lay-out van de website; de schets die precies laat zien wat we gaan bouwen. Het wireframe is tot in een vergaand stadium uitgewerkt, met echte teksten (geen Lorem ipsum) en echte functionaliteit. Op die manier kunnen we vooraf heel goed bepalen of de gebruikswaarde van de website is wat we ervan verwachten. Het geeft ook een heel goed beeld van de uiteindelijk op te leveren website.
“Korte lijnen, veel sparren en veel momenten waarop we toetsten of we met elkaar nog op de goede weg zaten.”
Een website is net als een raceauto. Je bouwt hem conform alle specificaties, stelt hem af en maakt een aantal testritten. Tijdens die testritten optimaliseer je de afstelling, zodat je zo sterk mogelijk aan de start verschijnt. En dan begint het echte racen pas. Tijdens de race worden data verzameld en kunnen verdere optimalisaties worden doorgevoerd. Na de race worden alle learnings verwerkt, om de volgende keer nog beter aan de start te verschijnen. Zo werkt het ook met een website. Het begint pas als er grotere hoeveelheden echte bezoekers komen die met de site interacteren. Op basis van gebruikersinput, wensen en ideeën van Talent&Pro en die van ons kunnen we de website verder optimaliseren.
“New Fountain denkt altijd in oplossingen en draagt zelf ideeën aan. Die proactieve houding waarderen we enorm. Geen uurtje-factuurtje, maar meedenken vanuit intrinsieke motivatie, als een partner. Als er een keer iets misgaat, is dat niet erg. Het wordt altijd snel opgelost. De mannen van New Fountain weten ons het gevoel te geven dat we altijd de hoogste prioriteit hebben.”
Wij zijn super blij met de nieuwe website van Talent&Pro! New Fountain heeft vanaf het begintraject goed rekening gehouden met onze wensen en daarin meegedacht en geadviseerd. De lijntjes zijn altijd kort, er wordt snel gereageerd en dat maakt de samenwerking erg prettig. Al met al een heel fijn traject met een geweldig resultaat: De website straalt exact uit wie we zijn en waar we voor staan!
Katja Catshoek
Marketing Manager Talent&Pro
Supertrots!
Op de nieuwe website