Nieuwe website voor Talent&Pro

Een WordPress website, gekoppeld aan Connexys Recruitement software

/ Ons werk / Talent&Pro

In het kort

Goede kandidaten voor financiële vacatures zijn schaars. Talent&Pro is continu op zoek naar die kandidaten. De website speelt een essentiële rol in werving & selectie.

Bezoek website

Talent&Pro

Met traineeships in de financiële sector hebben startende hbo’ers en wo’ers bij Talent&Pro de kans om hun carrière een kickstart te geven. Talent&Pro detacheert en begeleidt de trainees. De opdrachtgevers krijgen hoogopgeleid talent dat op elk organisatieniveau inzetbaar is. Talent&Pro investeert veel in hun trainees, zowel op het gebied van ontwikkeling en werk, als daarbuiten. Het motto is dan ook work hard, play hard! Talent&Pro detacheert nu ruim 800 trainees.

Onze contactpersoon: Katja Catshoek, Marketing Manager

Wat was het probleem?

Goede kandidaten voor financiële vacatures zijn schaars. Talent&Pro is continu op zoek naar die kandidaten. Katja: “In de financiële sector is het lastig om nieuw talent aan te trekken. Onze oude website deed niet wat die moest doen, namelijk de cultuur, sfeer en mogelijkheden van Talent&Pro overbrengen aan een breed publiek. De uitstraling en de boodschap klopten niet.”

De opdracht

Ontwikkel een website die kandidaten aantrekt en converteert in sollicitanten. De website moet de cultuur van ons bedrijf over de bühne krijgen en echt een verlengstuk zijn van de recruitmentafdeling van Talent&Pro. Daarom moet de site ook vergaand gekoppeld worden aan Connexys Recruitment Software.

“Wij kunnen wel bedenken wat er mooi uitziet, maar dat moet dan wel werken. Hierbij was de input van New Fountain heel belangrijk.”

Deadline

Talent&Pro had een strakke planning voor de oplevering van hun nieuwe website. Die moest in een paar maanden staan. “Er is superhard gewerkt.”

Voortraject

We steken altijd veel energie in de voorbereiding, want die is essentieel voor het bouwen van een website die voor je werkt. Niet klakkeloos de opdracht uitvoeren, maar kritisch kijken, meedenken en keuzes beargumenteren.

Meerwaarde

In het voortraject zoomden we in op de belangrijkste meerwaarde van Talent&Pro, namelijk het aanbieden van financiële traineeships. Dat klinkt logisch, maar op de oude website kwam dat niet uit de verf. De site moet juist een centrale rol spelen bij het aantrekken van kandidaten.

Conversie

We stelden voor om veel foto’s en video’s te gebruiken om de frisse energie van het bedrijf goed te laten zien. Die sfeer maakt Talent&Pro een bijzonder bedrijf. En omdat de conversie hoog moet zijn, moet solliciteren via de website eenvoudig zijn. Ook als je je cv even niet bij de hand hebt.

Wireframe

Het wireframe is de interactieve lay-out van de website; de schets die precies laat zien wat we gaan bouwen. Het wireframe is tot in een vergaand stadium uitgewerkt, met echte teksten (geen Lorem ipsum) en echte functionaliteit. Op die manier kunnen we vooraf heel goed bepalen of de gebruikswaarde van de website is wat we ervan verwachten. Het geeft ook een heel goed beeld van de uiteindelijk op te leveren website.

“Korte lijnen, veel sparren en veel momenten waarop we toetsten of we met elkaar nog op de goede weg zaten.”

De belangrijkste elementen

  1. De volledig geautomatiseerde koppeling met Connexys Recruitment Software zorgt voor een naadloze integratie van de website in het lopende bedrijfsproces. Vacatures verschijnen automatisch op de site, sollicitaties worden direct in de recruitment software geschoten.
  2. Als je online wilt scoren, is een goede integratie van Google Analytics de onmisbare basis. Je wilt weten welke advertentiekanalen succesvol zijn en welke niet. Met die wetenschap kan het online advertentiebudget én het succes van de website geoptimaliseerd worden. In samenwerking met onlinemarketing-bureau S&D Interactive Media zorgen we ervoor dat uit de back-end data precies te lezen is welke kanalen (denk aan vacaturesites, AdWords, et cetera) goed scoren. Niet alleen op de hoeveelheid sollicitaties per kanaal, maar vooral op het aantal sollicitanten dat daadwerkelijk wordt aangenomen. Zo kan Talent&Pro sturen op ‘cost per hire’. “Daar baseren we ons marketingbudget op.”
  3. Hoge conversie is belangrijk, daarom hebben we solliciteren zo makkelijk mogelijk gemaakt: een klik op de button, cv uploaden en versturen. De conversie blijven we verder optimaliseren op basis van nieuwe inzichten en AB-testing.
  4. Veel foto’s (ook bij alle vacatures) en video’s zorgen voor de juiste mindset bij de bezoeker (Hier wil ik werken!). Dat begint al met een video op de homepage.

En nu begint het pas

Een website is net als een raceauto. Je bouwt hem conform alle specificaties, stelt hem af en maakt een aantal testritten. Tijdens die testritten optimaliseer je de afstelling, zodat je zo sterk mogelijk aan de start verschijnt. En dan begint het echte racen pas. Tijdens de race worden data verzameld en kunnen verdere optimalisaties worden doorgevoerd. Na de race worden alle learnings verwerkt, om de volgende keer nog beter aan de start te verschijnen. Zo werkt het ook met een website. Het begint pas als er grotere hoeveelheden echte bezoekers komen die met de site interacteren. Op basis van gebruikersinput, wensen en ideeën van Talent&Pro en die van ons kunnen we de website verder optimaliseren.

Dit zegt Talent&Pro

“New Fountain denkt altijd in oplossingen en draagt zelf ideeën aan. Die proactieve houding waarderen we enorm. Geen uurtje-factuurtje, maar meedenken vanuit intrinsieke motivatie, als een partner. Als er een keer iets misgaat, is dat niet erg. Het wordt altijd snel opgelost. De mannen van New Fountain weten ons het gevoel te geven dat we altijd de hoogste prioriteit hebben.”

Wij zijn super blij met de nieuwe website van Talent&Pro! New Fountain heeft vanaf het begintraject goed rekening gehouden met onze wensen en daarin meegedacht en geadviseerd. De lijntjes zijn altijd kort, er wordt snel gereageerd en dat maakt de samenwerking erg prettig. Al met al een heel fijn traject met een geweldig resultaat: De website straalt exact uit wie we zijn en waar we voor staan!

Katja Catshoek
Marketing Manager Talent&Pro

Supertrots!

Op de nieuwe website

Interesse?

We komen graag met je in contact. Laat je gegevens achter en wij bellen!

Liever bellen? 023 - 534 8040