TMO fashion business school

/ Ons werk / TMO fashion business school

TMO is een particuliere hbo fashion business school. De website dient als leadgenerator; hier vindt het eerste contactmoment met potentiele studenten plaats. Bezoekers worden geïnformeerd en geïnspireerd om een brochure aanvraag te doen of zich aan te melden voor de open dag.

Bezoek website

De opdracht

De nieuwe website moet de bezoeker in een oogopslag duidelijk maken wat de hbo studie biedt en hoe je met TMO contact kunt opnemen. De website moet energie uitstralen en dat is volgens ons goed gelukt!

De doelgroep betrokken

Tijdens de verschillende fasen van het project is de doelgroep van de nieuwe site nauw betrokken geweest. Studenten van TMO hebben tijdens zowel de wireframefase als de designfase input geleverd. In deze vroege fasen van het proces is dergelijke input goed en efficiënt te verwerken. Het resultaat? Een website die perfect aansluit bij de doelgroep.

Mobile first

Aangezien 80% van de bezoekers op hun mobiel de website bezoekt, hebben we de website mobile-first ontwikkeld. Daarnaast is Google vanaf 1 juli 2019 alle nieuwe websites gaan indexeren met behulp van mobile-first indexering. De mobile-first benadering is anders dan een desktop benadering dus hebben we vanaf de wireframe fase al voor een mobile-first aanpak gekozen. Door de juiste content, afmetingen van afbeeldingen en aanmeldbuttons op de juiste manier in het ontwerp te plaatsen, is de site erg gebruiksvriendelijk geworden voor de bezoeker.

Daarnaast is de website uiteraard ook responsive gemaakt, zodat het scherm zich automatisch aanpast aan de grootte van het scherm waarop de site bekeken wordt.

Arianne Goris, manager Communicatie & Marketing TMO Fashion Business School

“NewFountain bleek ook bij de bouw van onze nieuwe ‘mobile first’ website een kundige en meedenkende business partner. Vaak one step ahead, altijd bereid voor het geven van de juiste adviezen, snel en betrouwbaar; afspraak = afspraak.”

Desktop Design
Tablet Design
Mobile Design

Page speed

Een van de redenen om de website te vernieuwen was het verbeteren van de pagespeed. De oude site zat technisch niet goed in elkaar en was erg traag. Dit moest anders en hier is tijdens de ontwikkeling kritisch naar gekeken. Door een maatwerk thema te ontwikkelen is de site nu superlicht qua code. Alleen dat wat nodig is, wordt ingeladen. Het belangrijkste was dat de afbeeldingen beter zijn ingesteld. Het juiste formaat wordt nu ingeladen en geoptimaliseerd voor de site.  Daarnaast zijn er minder plugins die invloed hebben op de page speed van Google Insights. Het maatwerkthema zorgt er tevens voor dat we volledige invloed hebben op welke scripts er moeten worden ingeladen op welke pagina. Zo wordt er geen overbodige code ingeladen en gaat de pagespeed flink omhoog.

SEO optimalisatie

TMO was organisch nog niet goed vindbaar voor studenten. In samenwerking met SDIM hebben we een flinke reeks aan SEO-optimalisaties doorgevoerd. SDIM heeft een keywordonderzoek aangeleverd  waar wij de resultaten uit hebben meegenomen in de wireframefase. Daarnaast hebben we gezorgd voor een technisch sterke SEO opzet en hebben we de migratie van ruim 4.000 geïndexeerde URL’s doorgevoerd. Zo blijft Google de weg naar de juiste content vinden. Na livegang hebben we samen met SDIM nog de nodige tests uitgevoerd en, waar nodig, de techniek verder geoptimaliseerd voor SEO.

Interesse?

We komen graag met je in contact. Laat je gegevens achter en wij bellen!

Liever bellen? 023 - 534 8040