/ Ons werk / Website MyTravelPlanner

Website MyTravelPlanner

/ Ons werk / Website MyTravelPlanner

In het kort

Zo gebruiksvriendelijk als MyTravelPlanner is, zo geavanceerd is de techniek die erachter zit. Het is een compleet gecustomizede WordPress website geworden.

 

Waarom New Fountain?

1.Ervaring met complexe koppelingen

2.Ervaring met performance based marketing

3.Wij denken mee. “Een idee is nooit helemaal rond, dus meedenken is heel prettig.”

 

Bezoek website

MyTravelPlanner

Met de online tool MyTravelPlanner bereid je je reis (naar welk land ter wereld dan ook) goed voor. Je voert in vijf stappen de details in van de reis die je gaat maken. Op basis hiervan krijg je adviezen over veiligheid, reisdocumenten, gezondheid, geldzaken, verzekeringen, vervoer en reisbagage.

Binnen een paar minuten krijg je een persoonlijke to-do-lijst die je afvinkt wanneer je een onderdeel geregeld hebt. Desgewenst krijg je per mail een herinnering voor nog niet afgevinkte to do’s. De partners van MyTravelPlanner leveren de content voor de website.

De partners zijn onder meer het ministerie van Buitenlandse Zaken, GWK Travelex, CIBT Visas en de Douane. We hebben MyTravelPlanner samen met The Harvest Company ontwikkeld.

 

Onze contactpersoon: Erik Liet, Managing Partner bij The Harvest Company

Waarom deze website?

“De aanleiding was een onbevredigde zoektocht op internet naar specifieke informatie voor een reis naar de Dominicaanse Republiek. We dachten: dit kan sneller, nauwkeuriger, efficiënter en vooral persoonlijker, want bij het voorbereiden heeft iedereen behoefte aan gepersonaliseerd advies.” Het is natuurlijk niet handig als je urenlang moet surfen, op zoek naar informatie over je reis. En dan nog niet zeker weet of je aan alles hebt gedacht. ”We wilden dus een platform voor reisvoorbereiding opzetten; een gepersonaliseerde service.”

Opdracht en uitwerking

Eriks basisconcept was een website die mensen helpt bij de voorbereiding van hun reis, inclusief de mogelijkheid dat bezoekers zich inschrijven en reminders gemaild krijgen. Dit concept hebben wij samen met hem verder uitgewerkt.

New Fountain heeft veel bijgedragen aan de invulling van specifieke elementen.

“New Fountain heeft veel bijgedragen aan de invulling van specifieke elementen. Ze bedachten bijvoorbeeld hoe je het lokale prijspeil kunt weergeven. Bij iedere bestemming staat de prijs vermeld van een cappuccino, een McMeal en een flesje water. Deze informatie is altijd up-to-date. Ook kwam New Fountain met het idee voor de tool wel of geen annuleringsverzekering.”

Tools en hulp

Naast de tool om te checken of je een annuleringsverzekering wilt afsluiten (dit doe je door een aantal vragen te beantwoorden), hebben we nog een tool gemaakt. Daarmee kun je zien of jouw zorgverzekering vaccinaties vergoedt en hoeveel die vergoeding is. Hiervoor hebben we een koppeling gemaakt met informatie van alle zorgverzekeraars.

Daarnaast staat bij ieder land de link bankpas activeren. De link geeft aan of activeren van de werelddekking nodig is voor jouw bestemming. Zo ja, dan zit je met één klik op de plek waar je dat meteen kunt regelen: op de juiste webpagina van je eigen bank.

De uitdaging(en)

Voordat we MyTravelPlanner in het leven riepen, was er niet één website waar al deze informatie verzameld was. Wij snappen wel waarom: de content is namelijk moeilijk toegankelijk. Alle benodigde data (van zeven externe partners) overal vandaan halen en koppelen, was dus een uitdaging. Zo heeft de ene partner alle informatie over reisverzekeringen, de ander over reisdocumenten, enzovoorts.

Een andere uitdaging was de manier waarop de performance based marketing van MyTravelPlanner is ingevuld. Daarover straks meer.

Koppeling met BuZa-landenlijst

We hebben een koppeling gemaakt met de landenlijst van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Minpuntje van die lijst is het ontbreken van Aruba, Curaçao, Bonaire, Sint Maarten, Sint Eustatius en Saba. De eilanden zijn onderdeel van ons koninkrijk en dus officieel geen buitenland. Maar het zijn wél populaire vakantiebestemmingen!

Verder staat Engeland niet op de lijst van BuZa (want dat heet het Verenigd Koninkrijk) en Amerika net zo min. Dat zijn wel namen die je moet kunnen invullen. Door creatief- technisch met de data om te gaan, hebben we de BuZa-lijst uit kunnen breiden met deze namen.

Content

De partners van MyTravelPlanner leveren dus de content voor de website. Bij sommige partners halen we de content binnen door het inlezen van hun datafeed. Zo’n koppeling is echter niet bij alle partners mogelijk.

Voor die partners hebben we uitgebreide importscripts gemaakt.

Voor die partners hebben we uitgebreide importscripts gemaakt. Zo kunnen de partners hun data op een eenvoudige manier aanleveren, bijvoorbeeld in Excel. Dat doen zij iedere keer als er iets verandert, denk bijvoorbeeld aan een reisverzekering. Zo is de content altijd up-to-date.

Performance based marketing

Het verdienmodel van de website bestaat onder andere uit inkomsten door performance based marketing. MyTravelPlanner krijgt een deel van de opbrengst die een partner via de website realiseert. Zo’n koppeling is standaard te maken in diverse marketingsystemen.

In dit geval is er echter nog een extra laag: MyTravelPlanner staat een deel van zijn inkomsten af aan externe partijen als zij een bezoeker doorsturen die vervolgens een aankoop doet via de website. Denk bijvoorbeeld aan reisagenten die kun klanten doorsturen. Deze tweede laag in het performance based marketingmodel is een ingewikkelde constructie die in geen enkele externe tool mogelijk bleek te zijn.

Met wederom een hoop creatief-technisch denkwerk is het ons gelukt om deze extra koppeling toe te voegen.

SEO

MyTravelPlanner heeft heel veel waardevolle content. Alleen was die content in eerste instantie niet ontsloten voor Google, waardoor de website slecht zou scoren op SEO. De content zit namelijk ‘verstopt’ achter de tool is alleen beschikbaar op het moment dat een bezoeker MyTravelPlanner invult. Dat doet Google natuurlijk niet.

Dat hebben we opgelost door het toevoegen van dynamisch opgebouwde pagina’s per land. Nu heeft MyTravelPlanner 1.800 landenpagina’s met daarop alle relevante content en is de website SEO-technisch dus een stuk sterker.

Dit zegt MyTravelPlanner

New Fountain kan realiseren wat je bedenkt. Dat lijkt logisch, maar in de praktijk is het vaak anders. Bij New Fountain heb je een mooie combinatie van technisch denken en dan de vertaalslag maken. Je kunt van ze op aan.

Interesse?

We komen graag met je in contact. Laat je gegevens achter en wij bellen!

Liever bellen? 023 - 534 8040