Nieuwe website Profource

WordPress website

Nieuwe website voor Profource

Profource is dé Oracle specialist van Nederland en levert haar diensten aan overheden, zorginstellingen, gemeenten en profit-organisaties. Profource maakt processen binnen organisaties efficiënter. Dat doen ze onder meer door de implementatie van CRM- en ERP-applicaties, gecombineerd met uitgebreide kennis van bedrijfsprocessen en van ICT. Profource is onderdeel van de Redmore Group.

Onze contactpersoon: Janine Out, Marketing & Communicatie Manager Redmore Group

In het kort

We hebben een website ontwikkeld die het professionele karakter van Profource goed weerspiegelt en de complexe dienstverlening goed presenteert. Ook is het ons gelukt om de koppeling met software van Oracle aan te passen aan de wensen van Profource. Daar mogen we best trots op zijn. En dat zijn we ook.

Waarom New Fountain?

  1. Ervaring met ingewikkelde externe koppelingen, zoals recruitment software.
  2. Ervaring met contentattributie (intelligente koppelingen binnen de website).

Wat was het probleem?

Om het in de woorden van Janine te zeggen: de oude site was onoverzichtelijk, onaantrekkelijk en het was niet duidelijk wat de dienstverlening van Profource was.

De opdracht

Een nieuwe website in WordPress, gericht op twee doelgroepen: opdrachtgevers en sollicitanten. “Navigeren moet heel makkelijk zijn.” Voor de sollicitaties moest er een koppeling komen tussen de site en de recruitment software die Profource gebruikt: Oracle Talent Acquisition Cloud (voorheen Taleo). En verder moet de site tweetalig, goed vindbaar en goed beheersbaar zijn.

De uitdaging

Profource werkt als Oraclespecialist natuurlijk met recruitment software van Oracle. Nu wil het geval dat de standaardkoppeling met Oracle Talent Acquisition Cloud zeer gebruiksonvriendelijk is en qua look & feel niet aansluit bij Profource. De gebruiksonvriendelijkheid zit hem vooral in de vele stappen die een sollicitant normaal gesproken in dit systeem moet doorlopen. Dat begint al bij het aanmaken van een account, nog voordat je kunt solliciteren. Een heel gedoe is het en niet van deze tijd. Solliciteren moet juist laagdrempelig zijn, vond ook Profource. De gebruiker moet centraal staan, niet het systeem. Dus namen wij geen genoegen met die standaardkoppeling. We waren een van de eersten om de koppeling aan te passen. De enige hulp die Oracle hierin bood, was documentatie van (we overdrijven niet) 2064 pagina’s. Veel uitzoekwerk dus, maar met het gewenste resultaat!

Voorbereiding

“Soms bedachten wij iets en dan floot New Fountain ons terug”, zegt Janine. Klopt. We willen een website bouwen die voor de klant werkt, dus we zeggen het als we weten dat het beter anders kan. Wij bouwen niet klakkeloos wat er van ons wordt gevraagd, maar zorgen dat de site doet wat de klant wil. Voordat we gaan bouwen, willen we dus weten wat dat dan precies is. Ook met Profource hebben we uitgebreid voorbereidende gesprekken gevoerd. Dit houdt in: meedenken, kritische vragen stellen, suggesties opperen en nooit denken dat iets niet kan. In dat hele proces verplaatsen we ons continu in de bezoeker. “New Fountain is bijvoorbeeld scherp in het bedenken van de menustructuur van een website. Meer dan je van een webbouwer zou verwachten, zijn zij heel goed in het bedenken van een logische opbouw.” We snappen wat de bezoeker snapt.

Bij het project was overigens nog een reclamebureau betrokken: Admix. Zij bedachten de nieuwe propositie en ontwierpen drie basispagina’s voor de website. Die hebben wij doorvertaald tot een functioneel ontwerp en een uitgewerkt webdesign. Het concept was nog niet geschikt voor op de mobiele telefoon. Wij hebben de site uiteraard responsive gemaakt.

Een relevante en beheersbare site

Een van de manieren om een website beheersbaar én relevant te maken, is contentattributie (of content-labeling). Elke tekst die op de website wordt geplaatst, kan worden gelabeld. In de techniek van de website creëren we intelligente, geautomatiseerde koppelingen. Een eenvoudige koppeling is bijvoorbeeld een nieuwsartikel dat wordt gekoppeld aan een dienst, waarmee de dienstpagina het laatste artikel direct oppikt. Maar de koppeling kan ook op een uitgebreider niveau worden gemaakt. Een case kan worden gekoppeld aan een klant. Een nieuwsartikel of een project ook. En zo kan een relevante klantpagina worden opgebouwd met alle gekoppelde cases, nieuwsitems en projecten die ook onderling naar elkaar linken. Hiervoor hoeft Profource alleen maar de juiste labels aan te vinken bij nieuw gepubliceerde content. De website doet de rest.

Koppeling met recruitment software

Zoals gezegd was de koppeling met Oracle Talent Acquisition Cloud een must. Die koppeling maakt het werk van de recruiters van Profource veel gemakkelijker. Zij werken gewoon in hun eigen software en krijgen de sollicitaties automatisch binnen. Daarbij zien ze bijvoorbeeld ook meteen of een sollicitant al eerder heeft gesolliciteerd en wat toen het resultaat was. Daarnaast is het proces voor de sollicitant veel eenvoudiger en korter. Dit zorgt voor een sterke toename in conversie. In het oorspronkelijke systeem van Oracle moest de sollicitant inloggen voordat hij kon solliciteren. Nu de koppeling is gelegd, hoeft dat niet meer. De sollicitant merkt niets van de processen op de achtergrond.

“New Fountain heeft de koppeling, in overleg met ons, zo aangepast dat die nu gebruiksvriendelijk is. Dat is een knappe prestatie, om op basis van zo’n groot Oracle-systeem iets te veranderen. New Fountain moest uit alle bergen aan informatie de bruikbare informatie halen. En dat is ze gelukt.”

Dit zegt Profource

“New Fountain is echt een partner. Ze reageren snel, denken proactief mee, zijn betrouwbaar en klantvriendelijk. Ik kom nooit voor technische of financiële verrassingen te staan. Ik heb geen enkele reden om voortdurend zelf na te denken of te controleren of alles wel goed gaat. Het is heel geruststellend; als New Fountain zegt dat het goed is, klopt dat ook.”

Website:

www.profource.com

Constructief en creatief

Ik gun iedere organisatie een partner als New Fountain!

Superblij ben ik met de samenwerking met New Fountain. Er wordt constructief en creatief meegedacht, pro actief en snel gehandeld en ze geven nooit het gevoel dat ik te veel vraag (en ik vraag veel). Ik ben inmiddels nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van twee websites door New Fountain en weet nu al dat ik deze club kies voor de websites die voor komend half jaar op de planning staan voor twee verschillende organisaties.

Ik gun iedere organisatie een partner als New Fountain!

Janine Out
Marketing & Communicatie manager Redmore Group