Nieuwe website Profource

WordPress website

Nieuwe website voor Profource

Profource is dé Oracle specialist van Nederland en levert haar diensten aan overheden, zorginstellingen gemeenten en profit organisaties. De uitstraling van de oude website sloot daar echter totaal niet bij aan en daarom was er behoefte aan een nieuwe, moderne website. Daarbij wil Profource vooral bezig zijn met ERP implementaties en fincance & control werkzaamheden en vooral niet met het plaatsen van content op de website. Daarom bouwden wij een website in WordPress met intelligente koppelingen om de invoer van content te vereenvoudigen.

Intelligente koppelingen

Elke tekst die op de website wordt geplaatst kan worden gelabeld. Een eenvoudige koppeling is bijvoorbeeld een nieuwsartikel dat worden gekoppeld aan een dienst waarmee de dienstpagina het laatste artikel direct oppikt. Maar de koppeling kan ook op een uitgebreider niveau worden gemaakt. Een case kan worden gekoppeld aan een klant. Een nieuwsartikel of een project ook. En zo kan een relevante klantpagina worden opgebouwd met alle gekoppelde cases, nieuwsitems en projecten die ook onderling naar elkaar linken. Hiervoor hoeft Profource alleen maar de juiste labels in te stellen bij nieuw gepubliceerde content. De website doet de rest.

Moderne look-and-feel

De nieuwe propositie, bedacht en ontworpen door Admix, is uitgewerkt tot het huidige design waarin de kleuren en schuine lijnen verwijzen naar het logo en de foto’s en video de voortdurende voorwaartse beweging in beeld brengen. New Fountain heeft de aangeleverde schermen uitgewerkt tot een functioneel ontwerp en een uitgewerkt webdesign.

Kijkje achter de schermen

Profource wil graag laten zien dat het leuk is om bij hen te werken. En hoe kan dat beter dan door de social media posts te laten zien van medewerkers. Daarom ontwikkelden wij de functie: “achter de schermen”. De gebruiker kan (lettelijk) een kijkje achter de schermen nemen bij Profource, terwijl de social media stream hier bij elke pageload worden aangeroepen. Dat levert gelijk een voordeel op bij de laadtijd van de site.

Proces

Voor het maken van de nieuwe website van Profource zijn een aantal stappen genomen. Allereerst is een nieuw concept bedacht dat in de basis is vormgegeven. Hiervoor is Admix verantwoordelijk geweest. Voorts is S&D Interactive Media aan de slag gegaan met een keyword onderzoek en SEO-advies. Daarna hebben wij een mockup gemaakt waarin alle content en functionaliteit een plaats heeft gekregen. Op basis van deze mockup hebben we een maatwerk WordPress website ontwikkeld en is als laatste de meertalige content door ons geplaatst.

Resultaat

De nieuwe website doet recht aan de professionaliteit van de dienstverlening van Profource en draagt bij aan een van de belangrijkste doelen: het werven van nieuw personeel. Vlak na het live gaan kwam de eerste sollicitatie binnen. Met de nieuwe website heeft Profource een sterke tool in handen om haar online doelen te behalen.

Website:

www.profource.com

Constructief en creatief

Ik gun iedere organisatie een partner als New Fountain!

Superblij ben ik met de samenwerking met New Fountain. Er wordt constructief en creatief meegedacht, pro actief en snel gehandeld en ze geven nooit het gevoel dat ik te veel vraag (en ik vraag veel). Ik ben inmiddels nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van twee websites door New Fountain en weet nu al dat ik deze club kies voor de websites die voor komend half jaar op de planning staan voor twee verschillende organisaties.

Ik gun iedere organisatie een partner als New Fountain!

Janine Out
Marketing & Communicatie manager Redmore Group