Om deze vraag te beantwoorden is het belangrijk om eerst toe te lichten welke SEO werkzaamheden er zijn. SEO (search engine optimization) bestaat grofweg uit 3 pijlers:
- Techniek
- Content
- Autoriteit
Techniek
SEO-techniek staat voor alles dat je in technisch opzicht kunt doen om je website optimaal indexeerbaar te maken voor zoekmachines. Denk hierbij aan zaken als:
- pagespeed: hoe snel laadt de pagina
- structured data: het structureren van teksten op de site volgens schema.org
- breadcrumbs en sitemaps
- integratie van google search console
- miratie van URL’s van de oude naar de nieuwe website
- het ontwikkelen van schone code
- geen onnodige 404’s en redirects
- en nog veel meer
Wij zijn erg sterk in SEO-techniek. Dat hebben we inmiddels voor een grote groep klanten mogen bewijzen, niet in de laatste plaats voor SDIM: een online marketing bureau dat zich onder andere sterk specialiseert in SEO. Lees hier de case om te leren wat we voor SDIM gedaan hebben.
Content
Zonder sterke content, geen goede vindbaarheid. Een gedegen keywordonderzoek, sterke teksten en goed beeldmateriaal zijn essentieel om optimaal gevonden te worden.
Autoriteit
Hoe meer websites op een kwalitatieve manier naar je linken, hoe sterker de autoriteit van je website. Vroeger kenden we dit als linkbuilding, tegenwoordig spreken we liever over autoriteit.
Wij geloven sterk in focus en het ‘schoenmaker, blijf bij je leest principe’ en verzorgen de pijlers content en autoriteit niet in huis maar koppelen je graag aan een van onze partners die je graag verder helpen.